Ryklių agentūra: istorija apie mano mėgstamiausius marketingistus

Kurdama šitą blogą, pasakiau sau, kad tikrai nereklamuosiu nei vienos kompanijos, bet panašu, kad teks nusižengti šitam principui, nes ne-pa-ti-kė-sit, radau tobuliausiai internetus suprantančią chebrytę – Shark marketing limeted (taip, būtent, limEted; turbūt jau aišku, kur link suku).

Per paskutinę savaitę visiškai netyčia atradau šią reklamos agentūrą, kuri, kaip dabar jau suprantu, yra pati nuostabiausia fake reklamos agentūra pasaulyje ir analizuodama jos puslapį pasijutau kaip pėdindama tamsoj į mišką vietoj prožektoriaus turėdama tik kokį nors glow in the dark žaislą iš Happy Meal`o* – patys suprantat, kad su tiek šviesos toli nenukėblinčiau. Tai va taip ir su Shark marketing.

*Niekad gyvenime nevalgiau Happy Meal`o, tai nesu 100% įsitikinusi ar ten būna tamsoj šviečiančių žaislų.

Taigi, radusi juos iš pradžių labai apsidžiaugiau – malonus akiai tinklapis, kairiajame kamputyje – stilizuotas ryklio logotipas, puslapis maloniai scrollinasi, pateikta visai logiška informacija, net aikčiojau kaip viskas faina. Bet tada…

screen-shot-2016-11-21-at-10-51-58-am
Paveikslėlis iš “Ryklių” interneto svetainės

Wait, what???

squirrel

DISIGN.

Na jau, vyručiai, ką jūs sau galvojat? Mano viduje gyvenanti gramatikos nacionalsocialistė ėmė burbuliuoti (taip, žinau, aš pati kartais įveliu rašybos klaidų, bet čia…čia gi paveiksliukas – negi nepatikrinot prieš dėdami į internetus?), ir supratau, kad čia jau yra potencialo.

Tada truputį atidžiau peržiūrėjau puslapį ir radau dar keletą smagumynų:

screen-shot-2016-11-21-at-10-52-06-am
Copyright Shark marketing limeted. Be raštiško sutikimo draudžiama kopijuoti ir platinti šioje svetainėje esančią informaciją.

LIMETED. Jomajo, tai gal užtektų “Ltd”, jeigu nesat faken įsitikinę kaip rašosi? (Jaučiu, kaip vėl viduj verdu.)

Na, galvoju, gal chebrytė ne iki galo su ta importine kalba susitvarko, gal per skubėjimą tiesiog nepatikrino, visiems pasitaiko.

screen-shot-2016-12-02-at-12-01-27-am

Labai džiaugiuosi, kad nesusipratėliams rykliai pabrėžia, kad visgi susisiekti neišėjus iš namų reiktų internetu, tiesa, dešinėje (screenshote nematyti) jie pateikia ir telefono numeriuką (kuris, beje, prasideda +44 t.y. priklauso Jungtinei Karalystei, LIMETED). Bet ne čia prikolas.

Dar labiau džiaugiuosi, kad jie labai laisvai interpretuoja žodžių “žinutės pavadinimas” rašybą, ją pakeisdami į “Ženutė pavadinimas”.

Ir ties “ženute” jau kažkaip mano vidinis fiureris ir nustebusi voverė nusiramino. Supratau, kad šita chebra yra virš visko. Iš čia pirmieji du patarimučiukai, kuriuos reiktų prisiminti:

  1. PROOFREAD. Perskaitykit viską, ką parašot. Tada dar duokit raštingam draugui paskaityt. Ypač jeigu esat įmonė ir kalba eina apie jūsų webą, kurį skaitys žmonės. Aš leidžiu sau netikrinti viso teksto, nes mano reach yra 5 draugai, kažkas užklydęs netyčia, ir (tikiuosi) – mama (labas,mam:*).  Bet jeigu planuojat daugiau nei 5 skaitytojus, gal net klientus, ir jums nedzin, tai perskaitykit prieš viešindami. 
  2. PROOFREAD AGAIN. Tik šį kartą vertinkit ne tik rašybą/gramatiką ir pan, bet ir kodėl ką parašėt, po paraliais. Jeigu jūsų interneto svetainėje yra kontaktinė forma, tai turbūt aišku, kad ne karveliais ji keliaus pas jus. Jeigu nurodot savo telefono numerį, tai matyt juo irgi galima susisiekti neišėjus iš namų. I think you see my point. Tiesa, dar Rykliai po kontaktais nurodo ir savo agentūros darbo laiką. Kam? Jei atvirai, man darbo laiko nurodymas pasirodė kaip priekaištas, kad neduokdie nepaskambinčiau jiems per anksti ar per vėlai (o iš kur man žinot, LT ar UK laiku tas darbo laikas? Numeris tai UK). Kontaktai neturi kelti daugiau klausimų, nei duoti atsakymų. Jeez, “Shark marketing”, get over yourself. Jeigu nenorit skambučių ne laiku, išimkit telefono numerį, palikit tik kontaktinę formą. It’s okay.

Taigi, atrodo tiek daug rašau, o dar net nepasiekiau visų skaniausių atradimų. Taigi, kažkaip tokia nemaža klaidų koncentracija įmonės, kurios viena iš veiklų yra tinklapių kūrimas, pasirodė mažų mažiausiai neadekvati. Kažkas kvepia žuviškai, kaip pasakytų anglakalbiai (o gal rykliškai? gal čia kabliukas?). Atkreipiau dėmesį, kad jų svetainėje naudojamos įdomios iliustracijos (mobilus telefonas, kompiuterio monitorius, planšetė). Ir tada, OPAAA.

screen-shot-2016-11-21-at-10-51-51-am

 

Įdomi iliustracija, ar ne? Patikrinus ekrane matomą tekstą guglėje, randu nuorodą į tokį fainą šabloną. Nuėjusi tiesiog į templateocean.com randu daugiau šablonų. Tiesa, ten kai kurie tekstai irgi keistoki, bet tebūnie, čia jau pasibaigė mano noras kapstytis po šablonus-nešablonus. Tiesiog man kažkaip atrodė, kad nedaro profesionalūs svetainių kūrėjai svetainių ant tokių ready-made šablonų. Aš va ant WP šablono viską pasidariau nemokamai, bet kol kas savo Marketingiu Web Dizain studijos neatidarinėju. O gal reiktų?

Pradėjau pasakot savo brangiausiam apie šitą puslapį ir kad kažkur kažkaip man nesueina galai ir jis man pasiūlė tiesiog pagooglinti jų svetainės tekstus, mažu rasiu, iš kur kopijuoti.

BINGO!

screen-shot-2016-11-21-at-10-51-28-am

Pasirodo tarp ryklių ir bičių nelabai yra skirtumo. Nu ot kokia ta gamta įdomi 🙂

Pagalvojau, kad gal čia pirmosios agentūros koks senas puslapis ar dar kas, visko gali būti. Paklausiau, ir gavau atsakymą, kad ne, ir visgi tie tekstukai tiesiog nukopijuoti.

screen-shot-2016-11-21-at-10-52-06-am

Gan ironiška, kad nuo “Ryklių” kopijuoti visgi draudžiama, ar ne? 🙂

Na, ir kad galutinai įsitikinčiau, kad čia visgi yra feikas, parašiau jiems per kontaktų formą ir paklausiau, ar galėtų man sukurti svetainę ir kiek kainuotų, ir gal dar tuo pačiu pasirūpintų reklama gūglėje. Deja, atsakymo taip ir nesulaukiau.

Taigi, gaila, kad nepavyko pradėti verslo su šitais “Rykliais”, bet man vis dar labai smalsu, koks šito puslapio tikslas ir “kur varkė”, taip sakant. Jeigu kažką žinot, palikit komentarą.

O mano širdyje Shark Marketing limeted visgi užims labai svarbią vietą – tai agentūra, kuri pasidarė gražų webą, pavogė visus tekstus ir neatsako į užklausas. You’re my #1.

Oi, tiksliai. Kodėl drąsiai sakau, kad pavogė visus tekstus?

screen-shot-2016-12-02-at-10-35-25-am

Nes identišką formuluotę apie susisiekimą internetu naudoja keletas kitų įmonių, tarp jų – ESO. Nežinojau, kad būtent ESO yra tokie geri copywriteriai.

Tebūna mums visiems pamoka:

  1. Pasitikrint, ar nepalikom tekste klaidų;
  2. Pasitikrint, ar tekstas logiškas;
  3. NEVOGTI teksto

 

Bučkiai,

k.

 

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *