Komunikacijos 101: “Nu tai ištrink tą komentarą, nieks nepastebės”

Įvaizdžio valdymas socialiniuose tinkluose gali tapti tikru galvasopiu daugumai save gerbiančių įmonių, tiksliau – tų įmonių marketingistams, PRščikams, komunikatoriams arba nelegaliai pasamdytiems studenčiokams, kurie postina feisbuke ir atsakinėja į komentarus.

O ką daryt, kai studenčioko nėra, ir gal net marketingo departamento nėra, yra tik biškį photoshop`ą suprantanti vyr. barmenė, kuri atsakinėja į FB gautas žinutes, bet nu komentarai tai čia jau ne jos reikalas? Nejaugi trinti komentarus?

squirrel

Taip, mieli marketingistai, jūs neklystat, reikia tada imti ir viską trinti velniop.

Bet yra toks jau komunikacijos 101, kurį dažnas išgirstam dar net nepasiekę mokyklos suolo – “žodis ne žvirblis, išlėks – nepagausi”. Taigi, let me explain. Kai kažkas parašo po jūsų post`u ar nuotrauka ar dar kažkokia oi kokia faina informacija komentarą, kuris jums nepatinka, jūs sunnnnnnkiai suskaičiuosit, kiek gi žmonių tą komentarą pamatė. Todėl su internetais taip jau yra, kad “delete” mygtuko neužtenka norint kažką sušluot po kilimu.

Labai, labai norėčiau, kad mano platusis skaitytojų ratas išmoktų šią pamoką, todėl parengiau net tokį nedidelį paruošiamąjį testuką, kuris padės geriau įsisavinti medžiagą.

Taigi, patyrinėkim hipotetines situacijas.

Situacija 1. Tarkim, kad jūs esat kokio nors online butiko marketingistė (arba padedat mamai internete pardavinėt škurlius, ne taip svarbu), įkėlėt nuotrauką tokios merginos su gražia gėlėta suknute, dideliais geltonais karoliais ir ilgaauliais batais. Viskas faina, bet atsirado kažkoks suknistas didžiaakis interneto trolis, kuris štai atkreipė dėmesį, kad manekenė su svastikos tatuiruote ant kaklo/suknelė su dėme/batai jau nuotraukoje plyšta ir ėmė ir parašė apie tai komentarą. Ką jūs darot:

a) ištrinat komentarą ir pasišvilpaudami gyvenat toliau;

b) atsakot į komentarą, bandydami draugiškai paaiškinti, kad ten ne svastika/taip šviesa krenta, arba kad oi, čia toks liapsusas pasitaikė, apgailestaujat 🙂

c) ištrinat komentarą, tada parašot atskirą komentarą, kur pabrėžiat, kad prieš tai buvusias trolio mintis teko ištrinti dėl kažkokios labai legit priežasties

d) ištrinat nuotrauką ir pasišvilpaudami gyvenat toliau;

?

d5826659b21b57cf59d47cdec04c25a0d2563104c57b1eca7882a5c4d6edb6d7

Taigi, jei pasirinkot B arba C, ma-la-dec! Jūs jau suprantat, kad reikia kažkaip komunikuoti su žmonėmis, kurie nusprendė pradėti dialogą su jumis. Jeigu pasirinkot A, tai jūs esat kaip tam tikri lietuvos politikai, kurie išgirdę nepatogų klausimą numeta telefono ragelį. Jeigu pasirinkot D, tai esat kaip populiariausia šiuo metu Lietuvos Greta, kuri ne tik mėto ragelį, bet ir savo CV iš Seimo puslapio trina. Sveikinu!

Situacija 2 (irgi tikrai TIKRAI hipotetinė). Tarkim, kad jūs esat populiaraus Vilniuje laundžo Gedimino prospekte (pavadinkim jį “Vieno kambario butas 10minus1”) vyr.barmenė, ir jums valdžia patikėjo atsakomybę kasdien įkelti paveiksliuką su išvardintais dienos pietų patiekalais. Jūs kožną dieną sąžiningai savo darbą vykdot, sumaketuojat su PowerPointu dienos meniu, įkeliat, viskas kaip turi būt. Ir štai vieną pirmadienį kažkaip taip susiliapsusinot ir nepastebėjot, kad vienam patiekale – klaida! Net ne klaida, klaidelė! O štai kažkokia vriedna merga pamatė ir dar parašė komentarą, kuriame pabrėžė, kaip tas žodis turėtų būt rašomas teisingai. Kas dabar:

a) ištrinat komentarą ir tylit subines suraukę;

b) atsakot į komentarą su kokiu nors genialiu mediniu bajeriu, pvz “oi, visiems pirmadienis, kad tokios klaidos:)”;

c) ištrinat tą nelemtą nuotrauką ir staigiai įkeliat pataisytą versiją, ir įkėlę parašot, kad ankstesnėje versijoje buvo įsivėlusi klaidelė, ir dėkojat akylai klientei už pataisymą.

Jeigu atsakėt A, tai bravo, you’re hired! Jeigu atsakėt B arba C tai man atrodo jūs jau per geri dirbti “Vieno kambario bute 10minus1”.

O dabar štai sidabrinis šito debesėlio (testo) apvadas – antroji situacija, nepatikėsit, buvo tikra, ir nutiko ne kam kitam, o man! Tiesa, aš buvau ne ta tetulė, įkėlusi meniu su klaida, aš buvau ta akyla klientė.

Screen Shot 2017-01-16 at 4.34.06 PM

Parašiau komentarą “*konServuotas kriaušes turbūt turėjot omeny?” ir badabum, komentaras po valandžiukės dingo. Oi vey…

O aš net nebuvau atkreipusi jų dėmesio į tai, koks nerealus yra sriubos+dienos patiekalo pasiūlymas, kai sriuba kad ir kiek stengtumeisi valgyt daugiau, kainuoja 2 pinigus. 🙂

Taigi, mano komentaro turbūt nieks nematė, ir niekam neįdomu, kad jis dingo. Na, išskyrus mane. Parašyčiau dar vieną, bet jau ir taip bijau, kad man į salotas prispjaudys, kai sekantį kartą ten pietausiu. 🙁

Tai pakuoju nervus į koncervus ir džiaugiuosi, kad jei ne šita chebra iš “Kūrybinių Dirbtuvių- NE (vokiškai)”, šiandien nebūčiau prisėdusi parašyti dar vieno nuostabaus tinklaraščio įrašo 🙂

Gero pirmadienio!

k.

 

2 comments

  1. LABAI GERAS STRAIPSNIS K TU PARODEI TAI KAVINEI JU VIETA NEGALIMA SITAIP KLIENTU O JEIGU PO TO NEBESILANKYS JIEMS PRARADIMAS VISAI NEGALVOJA SIUOLAIKINIAI VERSLININKAI JIEMS TIK PELNAS

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *