Facebook`o 101: taigi čia yzi, seniukai

Pripažinkim, kadangi visi turim Facebook paskyras ir dienų dienas praleidžiam laikindami draugų nuotraukas iš pliažų, susirašinėdami su klasiokais, kuriuos mielai jau būtume užmiršę, ir komentuodami Tapino ir Jagelavičiūtės post`us, tai jaučiamės esantys Facebooko rinkodaros ekspertais. Ir kai sakau “mes” arba “visi”, šį kartą turiu omeny ne tik marketingistus, bet apskritai visus su verslu susijusius asmenis – mažų ir didelių įmonių vadovus, vadybininkus ir paperpusherius.

Na, ploju atsistojus, kai matau, kad padėtis gerėja, bet dar vis dažnai (tikrai PER DAŽNAI) matau keletą labai pasikartojančių feisbuko rinkodaros klaidų, kurias šiandien ir norėčiau aptarti.

Taigi, pradėkim nuo pat pradžių – kada buvimas feisbuke yra itin svarbus jūsų verslui?

Esminis Facebook`o pliusas yra tas, kad jame jau yra dauguma jūsų klientų, todėl jums reikia būti fainu ir susidraugauti su jais. Prieiti, pasisveikinti, papasakoti kokių įdomių istorijų ir skelti bajeriukų, nepamiršti ypatingų švenčių ir kartais visus pavaišinti kava.

Feisbuke jūsų verslas gali tapti vartotojo (=kliento) kasdienio feed`o dalimi, todėl svarbu, kad jūsų komunikacija būtų jam priimtina, įdomi ir įsilietų į bendrą srautą. Svarbu pasirinkti savo demografinei grupei tinkamą toną ir pakankamai skoningas vizualizacijas. Arba fainus bajerius. Arba kuo daugiau katinukų nuotraukų. Any or all of the above.

Jeigu esate didelis investicinis bankas arba dirbate su verslo klientais ir jūsų prekės ženklui tiesiog netiktų smagi/faina komunikacija, its okay. Galite facebook`ą išnaudoti viešiesiems ryšiams, galite pasidalinti naudinga informacija, galbūt straipsniais apie savo įmonę spaudoje. Galite užsiimti employer branding, kaip pvz Danske Bank, postindami savo jaunų kolegų užklasines pramogas, arba nuotraukas su stalo futbolo stalais, sėdmaišiais ir kitais populiariais tarp millennialsų dalykais, kaip daro dauguma reklamos agentūrų.

Danske Bank – geras employer branding pavyzdys. Taip, jų outdoor`as su forever alone buvo apgailėtinas, bet komunikuoja jie norMAliai

Tačiau labai dažnai tūlam marketingistui gali atrodyti, kad kadangi jau kožną dieną scrollina po tą feisbuką, tai žino viską apie reklamą, ir nori nenori išlenda pačios skaudžiausios FB komunikacijos/reklamos klaidos.

Pradėkim nuo greito quiz`o – kas gi negerai čia? (nekalbant apie labai lėvą page pavadinimą ir URL)

Komentarus apie šitos reklamos negerumus galite palikti po šiuo įrašu, o aš tęsiu kalbą apie elgesio FB klaidas. Pateikiu TOP 4:

#1 – SEKĖJŲ PIRKIMAS (pats didžiausias ir baisiausias nono!)

Visiems (ar bent jau daugumai) turėtų būti girdėta “Neatrastos Vilniaus vietos” virtimo “Nampro Vilnius” istorija. Na, bent jau Tapino sekėjams. Taigi, fiškė tame, kad kai puslapis pakeičia savo pavadinimą, visi jo sekėjai gauna FB pranešimą, kad puslapis A tapo puslapiu B. Arba, šiuo atveju, puslapis, turėjęs padėti žmonėms atrasti įdomių (nemokamų) vietelių sostinėje, tapo sostinės nekilnojamo turto agentūra. O nekilnojamo turto agentūros bent jau man asocijuojasi su sneaky sneaky brokeriais, kurie tik ir bando iš jūsų išlupti tą tarpininkavimo mokestį už nieką. Kaip ir aišku, kad Nampro chebra tiesiog nusipirko daug sekėjų turintį puslapį. Matot, problema kilo tame, kad žmonės ne durniai, žmonės supyko, kad juos perka, ir puolė vertinti puslapį vienetuku. Per dieną ypač stipriai krito puslapio reitingas, pasidalino ta žinia ir Tapinas, ir greit Nampro marketingistai turėjo tiesiog išjungti review funkciją (o čia jau labai blogai. Mano rule of thumb – geriau 3,7* įvertinimas negu išjungti reviews).

#2 – LIKE&SHARE KONKURSAI

Dažna įmonė mėgsta didinti savo puslapio populiarumą, prašydama vartotojų palaikinti jų įkeltą turinį, palaikinti jų page (jei dar to nepadarėte) ir pasidalinti turiniu, kurį palaikinote, o mainais už šiuos veiksmus galbūt laimėsite prizą. Įmonės mėgsta tokius konkursus, nes jie ypač greitai pakelia puslapio sekėjų skaičių bei kainuoja, kitaip nei mokama reklama, tik tiek, kiek jums vertas prizas.

Na, sakysite, tai kodėl gi čia yra prastas būdas gauti sekėjų? Okey, turiu du argumentus. Pirmas, tai draudžia oficiali FB politika. Cituoju: ” Promotions may be administered on Pages or within apps on Facebook. Personal Timelines and friend connections must not be used to administer promotions (ex: “share on your Timeline to enter” or “share on your friend’s Timeline to get additional entries”, and “tag your friends in this post to enter” are not permitted).” Kadangi sharindami jūs naudojate savo asmeninę timeline, tai toks konkursas yra nelegalus. OBETTAČIAU, kodėl tada pilna įmonių, kurios taip daro ir negauna net niu-niu-niu? Todėl, kad FB dėjęs pats ant savo page terms taip kaip Pylimo gatvės IKI lankytojai būna dėję ant asmeninės higienos.  Nemažai forumų klausia feisbuko, kodėl taip yra, ir jų atsakymas paprastas – kai pamatom, blokuojam, bet jų tiek daug, o mūsų tiek mažai, netrukdykit dirpt, ir taip toliau. Taigis, nespėja. Tačiau teko forumuose skaityti ir istorijų, kur žmonės reportina feisbukui apie pažeidimus, bet nusižengę niekadėjai nesulaukia jokios bausmės. Taigi, feisbukas neleidžia, bet negaudo, tai visi piktnaudžiauja. Bet neskubėkit to daryti ir jūs, hear me out.

Antras argumentas – tokie “like/share” konkursai visiškai sumenkina jūsų prekės ženklo vertę, jūsų identitetą komunikuojant su savo auditorija. Dabar jūs nebesate jų ypatingas draugas, pralinksminantis pokštais ar kačiukų nuotraukomis, dabar jūs vienas iš daugumos spekuliantų, kurie nuo savo bačkų rėkia visiems apie savo produktus ir dalina nemokamai, kad tik su jais kas bendrautų. Jums to nereikia. Norėkite pritraukti sekėjus, kurie nori su jumis bendrauti, o ne tik atėjo čia dėl nemokamų dalykų, ir išeis, kai tik freebies baigsis. (Linkas į latvišką page, kur draugai latviai pastebėjo etatinį konferencijų/renginių lankytoją. Free food! Banketas!)

Okey, okey, žinau, ką sakot – gal ir nesmagu prisikviesti į vakarėlį chebros, kuri čia tik dėl nemokamo šnapso, bet juk kai ateis kiti svečiai, jiems bus smagiau, kad pilna troba žmonių. Taip, aš suprantu, kad tai gali atrodyti viliojančiai, bet dažniausiai tie nemokami svečiai (vadinkime juos Konkursų Medžiotojais) yra labai prasti vakarėlių užpildytojai. Jie stovi kampuose ir su niekuo nekalba. Net rodant jiems nuotraukas jie tik varto akis ir nueina šalin. Jokių komentarų. Ir jokių laikų. Kaip manote, ar puikiai atrodo puslapis, kuriame yra 10k sekėjų, bet kiekviena įkelta nuotrauka surenka tik dešimtis (ne tūkstančius ir ne šimtus) laikų? Ir niekas nieko nekomentuoja? Ir, na, nesitikėkit jokių pardavimų jiems, t.y. jie nekada netaps mokiais jūsų klientais. Konkursų Medžiotojai tik laukia sekančio konkurso, o jums tokios chebros nereikia, you’re better than that. 

#3 – NEĮDOMUS/NEGRAŽUS TURINYS

Okey, sakykim jūs nutarėt, kad va, būsit visgi sąžiningi, susirinksit sekėjus nieko nepirkę. O gal jau nusipirkot/surinkot per konkursą, nevermind. Švariai ar nešvariai jūs gavot tuos sekėjus, bet tarkime, kad jie jau čia. Kas dabar? Dabar reikia, kad jie čia pasiliktų kuo ilgiau. Reikia, kad jie taptų Leo:

Komunikuokit su savo naujaisiais draugeliais rinkdamiesi įdomias žinutes ir kuo labiau vizualiai patrauklius paveiksliukus. Negaminkit savo parduotuvės plakatų su MS Paint arba Word Art

Come on, čia jums ne kokia chaltūra. Čia jūsų verslo įvaizdis viename didžiausių įmanomų forumų. Pasistenkit. FB jums padeda būti arčiau žmonių, bet arti prisiglaudęs snargliakrapštys arba ta apkūni ledi, kuri šiek tiek per arti priėjo Maximos kasoje nėra tie herojai, kuriais norite tapti. Beje, štai kokias reklamas klientams kuria aukščiau paminėta reklamos “agentūra” “Reklama Jums” (#svarbeusekaškadariti)

#4 – NEREGULIARI KOMUNIKACIJA ir PXizmas

Kadangi chebra jau susirinko ir jūsų parinkti būdai juos linksminti jiems tinka, nenuvilkit. Būtinai įkelkite informacijos bent kartą per dieną (jeigu jau labai rimtą info keliate – užteks ir 3-4 kartų per savaitę). Jeigu generuojate daug turinio ir visas jis trumpas ir lengvas – reikės bent keletos įrašų per dieną. Bet kokiu atveju, nenuvilkite savo chebros. Kalbėkite su jais reguliariai!

Dar pasistenkit super bistriai reaguoti į komentarus. Svarbu ne tik atsakyti į blogus įvertinimus (ir į gerus!), bet ir būtinai kuo greičiau pateikti atsakymus į visus rūpimus klausimus. O kokia kaina? Koks darbo laikas? O čia veganiška? Atsakykite visiems.  Dabar matot, kiek pastangų reikia kokybiškai komunikacijai –  negi tikrai norisi tiek stengtis tik dėl chebros, kuri pas jus atėjo per klastą ar ieškodami konkursų?

Facebook yra puikus reklamos įrankis. Tik nepamirškit, kad tarp visų classless bitches, jūs turite būti Beyonce (nesuprantantiems pateikiu lietuvišką analogą – tarp visų pupyčių, jūs būkit Džordža – vienintelė ir nepakartojama karalienė).  Stay classy. Be cool.

Moju rankele,

k.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *