Supuvę apelsinai – kai konkurencinė kova pasidaro neskani

Atsimenat, gūdžiais ~2002-aisiais tų laikų viral`o atitikmuo buvo tokia reklama su dviem ar trim apelsinais – vieni ten parodė, kad visi apelsinai vienodi, bet vienas gerokai pigesnis, tada kiti supyko, ir parodė tą pigų apelsiną kaip supuvusį. Pamenat? Aš kažkodėl labai gerai pamenu. Man tada buvo N-14, bet net ir negalėdama žiūrėti filmų kur parodo biškį daugiau papų, jau supratau, kad tokios reklamos yra neskanios.

Labai noriu šitoj vietoj įdėti tos reklamos paveiksliuką, bet panašu, kad šiuolaikiniai internetai jos neturi… 🙁 Tai jums turės užtekti šito bajerio.

„Bitės“ reklama (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Fast forward į 2017 metus, kai vis dar nėra skraidančių mašinų, bet visi turim po super-kompiuterį kišenėje ir galvojam apie Marso kolonizavimą, tie patys apelsinų baronai ir toliau pykstasi kaip vištelė su gaideliu. Arba kaip aš ir mano brolis kai abu buvom paaugliai. Arba kaip DC ir Marvel fanai. Arba kaip iPhone ir Android turėtojai. Bet čia yra kur kas neįdomiau – čia yra telekomunikacijos paslaugų tiekėjai.

Kaip ir kasmet, “Verslo žinios” organizuoja metų darbdavio ir metų CEO rinkimus. Renka juos ten pagal savo kriterijus, turi komisiją, all that hoopla. Bet tuo pačiu ir sugalvojo padaryti “tautos balso” kategoriją ir leisti įmonei su daugiausiai draugų ir daugiausiai draugų draugų laimėti.

Ir štai kaip tyčia vakar viename metų tautos CEO rinkimų etape susikirto Telios (ex-Omni) ir Tele-2 vadovai. Rekvizitai.lt duomenimis, Telia Lietuva turi 2228 darbuotojus, Telia Customer Service turi dar 900. O štai Tele2 turi 118, Tele2 prekyba – 416. Taigi, 3000+ darbuotojų prieš 500+. Kadangi čia “kas turi daugiau draugelių kuriem negaila paspausti like” konkursas, aišku, kas turi konkurencinį pranašumą, būdami, khe khem, 6x didesni.

And then, this happened.

Tele-2 komunikacijos guru pasiūlė aifoną už pasidalijimą įrašu, reklamuojančiu metų CEO konkursą bei sakančiu, kad jų CEO (Petras) be klausimų nusipelnė laimėti. Jeigu kabinėtumėmės prie žodžių, pamatytume, kad jis tiesiogiai neparašė “balsuok už Petrą” (omg, dabar galvoj P.Auštrevičiaus rinkimų jinglas…) – jis parašė, kad Petras fainas; ir kad reiktų pasharinti tą postą ir gauti AIFONĄ. Blemba, jeigu aš dalyvaučiau kokiuose nors rinkimuose, nueičiau rinkimų dieną į apylinkę, duočiau kokiam tais bomželiui porą butelių “Monikutės naktų” ir sakyčiau “nu blemba, Juozai, abudu suprantam, kad aš be klausimų nusipelniau laimėti, bet tu svarbiausia savo draugus balsuoti pakviesk, o jeigu dar pabalsuosi, bus faina” – kaip manot, ką man į tai pasakytų “Baltosios pirštinės”? Arba VRK? Jaučiu, kad ne tik “nununu” baltu pirštinėtu piršteliu gaučiau, bet ir rimtesnių reikalų būtų.

Bet okey, kažkoks VŽ konkursėlis ne rinkimai, o labiau “Metų gaminio” konkursas, kur tereikia stavkės. Bet nu paaiškinkit man, idealistiškai marketinginei, kokio velnio taip reikėjo daryt? Arba, jeigu kalbam memais:

Aišku, būčiau labai jau vizionierė, jeigu vienintelė piktinčiausi tokiais nešvariais balsų rinkimo metodais – juk tikrai turėjo kilt kipišas kaip čia, kaip ES referendume už miltelius ir alų, kažkas perka tokį ekskliuzyvinį titulą? Na, taip. Ir T2 bičas vartėsi kaip jam išėjo:

“Teko arba iš anksto galvot pasiteisinimą, arba skatinti”.

Teko? Teko??? Nes šitas VŽ konkursėlis yra toks effing big deal kad jūs tiesiog privalėjot laimėt, NES KITAIP P*ZE VISI IŠEIS DIRPT Į TELIA NES TEN DYRIKAS GERESNIS? (rašau šitą tekstą tylėdama, bet mintyse rėkiu, nes neišneša mano bobiška galvelė, kaip dėl tokio šūdniekiuko galima taip amateur`iškai elgtis). Tiesą sakant, man toks įmonės viešas elgesys žiauriai daug pasako apie įmonės kultūrą, ir nežinau, ar labai veržčiausi dirbti įmonėje, kur dyrikas statusą perka už telefoną “vienam laimingam varguoliui”.

Nu bet okeyyy, tarkim teko kažką daryt. Nes konkurentai mat nusipirko reklamos (o viešai sakė, kad nepirko). Tai viskas čia gerai, prieš rinkimus irgi visi kandidatai agituoja reklamomis, bet kažkodėl jiems neleidžiama dalint tušinukų ir saldainių su savo fotkėm. Tai čia kind of panašu, argi ne? Niekas jums netrukdė merkt babkių į reklamą, bet paleist tokį konkursą likus kelioms valandoms iki jo pabaigos, buvo tiesiog unfair. Ai, dar nepamirškim, kad jie ir Jagelavičiūtei bei kitiems avelių influenceriams parašė prašydami pareklamuot. Ir pareklamavo. Reklamą pirkt galima, o už tą, kad konkurentai “nepirko” galėjot prigaut juos, nesileisdami iki jų lygio ir žemiau. Bet jūs kažkaip paėmėt “hold my beer” taktiką. Jau net nekalbu apie tai, kad čia buvo like & share konkursas – na, toks, kokio nemėgsta normalūs reklamuotojai FB, bet labai mėgsta neturinčios ką veikti supermamos.

Na, kita vertus, sugalvot pasiteisinimą dėl pralaimėjimo nebūtų buvę sunku – juk pats suskaičiavot (aš patvirtinau) – Telia 6x didesni. Nu tai prap*sat ir sakot “oi oi , mes 6x mažesni, bet mūsų dyrikas vis tiek ahujienas.” Arba, pats protingiausias sprendimas būtų buvęs sakyt “Nu iš tikro tai mum dzin ant to konkurso, nes jis nieko nereiškia”. Ne?

Iš vienos pusės, aš vaituliot galėčiau, kaip puikiai pavyko šitas PR – iš tos pusės, kad na, ne tik aš apie tai kalbu, daug kas apie tai kalba, ir tai galbūt net bus kažkieno bakalaurinio darbo tema, kaip buvo su apelsinų reklamomis – jos įėjo į marketingo studentų rašto darbų istoriją. Kaip ten sako, No PR is bad PR? 

Konkursas (t.y. balsavimas) dar nesibaigė, dar liko vienas raundas. Telios CEO įveikėt. Bet man iš viso šito reikalo kyla vienas klausimas – ką jūs dabar su tuo titulu veiksit? Metų CEO (tą normalų, o ne VOX POPULI) išrenka VŽ komisija. O tai jūs galėsit girtis, kad “laimėjot metų tautos balso CEO rinkimus”. Ir tada kiekvieną kartą sulaukt kokio medinio bajerio apie aifonus ? Ar čia buvo tiesiog kažkoks ego mūšis, mol vyriškųjų vamzdžių matavimo konkursas?

Paspardėt šiknas, ir pasirodėt kaip visiški lūzeriai. Nu tai ką aš žinau, sveikinu, I guess.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *